قدم های نو تا تحولات دیجیتالی سازمان
نویسندگان: Behnam Tabrizi Ed Lam Kirk Girard Vernon Irvin
منبع: HBR (Harvard Business Review Magazine)
فعالان حوزه کسبوکار، بارها عبارت دگرگونی دیجیتالی» یا تحول دیجیتالی» را شنیدهاند. دگرگونی دیجیتالی یعنی ادغام تکنولوژیهای روز در تمام زمینههای کسبوکار. این اقدامات تمامی فعالیتها، فرآیندها، عملیاتها و نحوه ارزشآفرینی به مشتری را اساسا تغییر میدهد. خیلی از ما وقتی این عبارت را میشنویم، بلافاصله تکنولوژی در ذهنمان تداعی میشود. بسیاری از مدیران تصور میکنند دگرگونی دیجیتال، تنها درباره تکنولوژی و پیادهسازی آن در سازمان است. و وقتی ابزارهای تکنولوژی را وارد سازمان کردند، فکر میکنند ماموریتشان تمام شده. از نظر آنها، تکنولوژی ابزار نیست، نتیجه است.دلیل اصلیاش این است که تکنولوژیهای دیجیتال، تنها امکان» بعضی چیزها را فراهم میکنند، از جمله بازدهی و مشترینوازی (Customer Intimacy). اما تکنولوژی کافی نیست. اگر مدیران و کارمندها، نگرش و آمادگی ذهنی لازم برای تغییر را نداشته باشند و ساختار سازمان، شیوهها و رفتارها، ناکارآمد باشند یا ایراد داشته باشند، هر تلاشی که در راستای دگرگونی دیجیتال صورت میگیرد، فقط باعث میشود این ایرادها بزرگتر بهنظر برسند. من و سه نفر از همکارانم پس از تحقیقات بسیار به پنج درس کلیدی دست یافتیم که با کمک آنها توانستیم برنامههای دگرگونی دیجیتال را در چند سازمان به اجرا درآوریم و در نهایت، موفق شدیم.
درباره این سایت